środa, 14 sierpnia 2013

"Naznaczona" - P. C. Cast + Kristin Cast



"Naznaczona" to pierwsza część Sagi Dom Nocy. 
Książka opowiada o początkowo zwykłym życiu szesnastoletniej Zoey Montgomery. Dziewczyna musi dzielić swoje życie między niezbyt przyjazną rodzinkę , a szkolne problemy. Wszystko zmienia się jednak z chwilą, kiedy Zoey zostaje naznaczona na adeptkę Domu Nocy. Dziewczyna musi jak najszybciej trafić do "szkoły dla wampirów" , w przeciwnym wypadku umrze. Najbliższa rodzina ( mama i bardzo religijny ojczym ) nie rozumieją problemu młodej nastolatki i za wszelką cenę chcą stworzyć pozory wspaniałej rodziny. Dopiero ukochana babcia Zoey pomaga dostać się swojej wnuczce do Domu Nocy.  Tam dziewczyna próbuje odnaleźć się w nowym środowisku. Nie wszystko idzie po jej myśli. Zoey różni się od reszty adeptów i często czuje się jak odmieniec. Mimo to szybko znajduje grupkę zaufanych przyjaciół, nowego chłopaka i udaje jej się narazić szkolnej grupce piękności. Czy Zoey zgłębi tajemnice Domu Nocy ? Tego wam nie zdradzę, przeczytajcie sami. 

Książka bardzo mnie zauroczyła. Już od pierwszych stron da się lubić. Dużo się dziej, akcja często jest zmienna i ciągła. Choć jest pisana dość prostym językiem, bardzo szybko i przyjemnie się czyta. Wręcz można wczuć się w losy głównej bohaterki. Lekkim zaskoczeniem dla mnie był fakt, że w książce wampiry przedstawione są dużo inaczej niż w większości innych powieści tego typu. Liczyłam, że wampiry będą bardziej krwiożercze. Mimo wszystko nie jestem zawiedziona. Wampiry w tym stylu też są fajne. Książka ani razu mnie nie znudziła.  Podziwiam autorki za oryginalne pomysły. Czytając tę książkę zdarzyło mi się parę razy mieć wrażenie, że pewne elementy zaciągnięte zostały z "Harrego Pottera" i "Sagi Zmierzch". 

Serdecznie polecam. Moim zdaniem naprawdę warto przeczytać. O książce można by dużo mówić ( i raczej tylko w samych pozytywach ). 

Książka otrzymała 9/ 10 pkt.

Pozdrawiam 
Lena :*


Ps: (Nadal szukam tych ideałów za 10 pkt. Może ty chciałbyś podzielić się tytułem książki która twoim zdaniem zasługuje na 10 pkt. ? pisz w komentarzach )
Również zapraszam do wyrażania własnego zdania na temat powyższej książki w komentarzach :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz